fredag 2 november 2012

Kurs i möbelrestaurering

Äntligen har jag genom Studieförbundet Vuxenskolan kommit igång med kurs i möbelrestaurering. Fem deltagare går kursen och vi har haft två träffar hittills. Hela kursen är förlagd på fyra träffar. Det är riktigt roligt och lärorikt. Jag var lite nervös inför starten men nervositeten släppte så fort jag fick träffa dessa älskvärda människor. Jag började tänka på det här med att starta kurs i möbelrestaurering redan för ett år sedan innan jag ens hade startat igång min firma men då hade jag ingen lokal och ganska dåligt med verktyg. Så här i efterhand hade jag nog inte känt mig riktigt varm i kläderna heller. Personalen på studieförbundet är mycket hjälpsamma. Om jag inte haft dem bakom mig hade allt varit mycket krångligare och jag hade troligtvis inte kommit igång över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar