torsdag 31 oktober 2013

Tiden går. Jag har fortfarande min del av verkstaden kvar på S. Fiskargatan 6 B, i hopp om att en dag kunna starta igång verksamheten igen. Jag planerar att kombinera med taxikörning. Har precis fått legitimationen. Nu gäller det bara att klara proven hos taxibolaget innan jag får börja köra. Från det ena till det andra så finns ett bra sätt för den som inte har någon firma att ta åt sig jobb som om man hade en firma. Jag gjorde ett jobb nyligen och fakturerade genom en firma som heter Frilans Finans. Det funkade verkligen mycket bra. Man blir anställd under den tid jobbet tar. När fakturan blivit godkänd av Frilans Finans och det blev den redan dagen efter att jag skickat in den, betalades pengarna ut efter fem dagar. Ungefär halva det fakturerade beloppet blev min lön. Mycket smidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar